NADDIE'S NONSENSE OF THE DAY

- when you have everything to give up, you have the rest of the world for your taking ~

21 June 2009

KL Sogo

I think, most people knows about Sogo KL, the shopping mall yang kalau sale mmg tak hengat nye la.

And as Sogo KL nie dekat Jalan TAR (dimana terdapat byk kedai2 menjual kain2 utk dibuat baju raya ke, baju kawen ke, mahal ader, murah pon ader, pastu slalu nye ader je promotion, tu x citer tudung2 lagi, brooches and kedai2 wedding preparations), maka bertambah2 lah lagi kemeriahan (or keramaian?) orang dictu.

Mase I was doing my wedding preparations about a year ago (wow! dah bukan pengantin baru lagi rupanye aku nie, rase cam baru je kawen), I was almost always shopping at Jalan TAR especially in the last few months before wedding. I went there with Ibu or my tunang at that time (which is my hubby now) and I bought kain utk baju nikah there, baju kenduri, baju bertandang, tempah cadar, tempah langsir, beli segala bagai labuci, manik, sprinkles utk buat bunga telur. Point is, i went there a lot.

When it's prayer time, kami slalunye solat kat Surau Sogo tu yg located at the topmost level of the parking lot. Suraunye kecik and as area tu asyik byk sale je, suraunye slalulah penuh. As far as i remember, setiap kali I went there mesti penuh nye la.

At a highly congested place, kecurian pon senanglah nak berlaku. Mase zaman2 I was shopping for my wedding preparations ngn ibu, ibu telah witness satu kecurian. Actually, ibu x perasan la wallet that girl kna curik just that mase wallet die ilang that girl tu tanye kat ibu "Kak, ader x nampak wallet saye tak". I'm not sure ape jawapan ibu, but that is Kecurian # 1 yang happens mase kami solat kat ctu.

Kecurian # 2 berlaku last saturday mase I was shopping with krina utk baju raye. Seb baik la krina tolong pegangkan my bag (dah la hari sabtu hari tu I used my big beach bag, kate nak sopping kan??). My thinking was bawak beg besar senang nak sumbat sme, and senang jugak la orang nak capai wallet. hehe~

I noticed this girl even before die sedar beg die ilang lagi. Muke die cam org jepun, so i tot die org jepun la. Skali tetibe mase aku nak solat, die nangis2 carik beg die. Kesian die sbb all her things were in her handbag including her hp. After that, ader la sorg kakak tu yg keje kat ctu and slalu solat kat surau sogo tu ckp kalau weekend mmg byk kes kecurian kat surau ladies tu.

So, biler pg solat kat surau sogo tu watchout la sket je ngn belongings sendiri. Mmg la ader org ckp "Alahai, aku kannye ader byk cash pon", tetapi dlm handbag / wallet tu ader IC and other official documents. Tu la yg sgt lecehnye.

Niat kite nak pg solat tu baik, tp niat org len kite tak tau. So just be careful. :)

2 comments:

  1. aku rasa belom penah g shopping kt jalan TAR..teringin gak nk g rayau2 situ..hihi

    nnti ko kene tlng aku cerita bab preparation nk kawin hehehe...

    ReplyDelete
  2. cik yana slalu pegi jalan TAR...
    aku dah soh die temankan ko pegi. hehe~ :)

    bley je tolong. xde hal. aku bley jadi ko nye consultant lagi tu. FOC. tapi...ko kna la ader calonnye dulu ye :)

    ReplyDelete

This is how i think but you might think otherwise, so let's share that thought!!
Thanks for sharing :)