NADDIE'S NONSENSE OF THE DAY

- when you have everything to give up, you have the rest of the world for your taking ~

20 July 2009

Random Ramblings 20 July 09

Teringat dulu masa skola, cikgu english ske soh tulis logbook. Ala2 cam diary la. The objective is so that student2nya akan blaja menulis dlm english secara free style dengan harapan menulis in english will come to them secara natural and takde la lagi problem grammar and translation yg ikut ske hati. Malangnye, cikgu english aku x tau aku nie ske menulis. Sbb nye biler mulut dah penat nak membebel tp otak masih tak stop berpusing2 lagi, aku perlukan sebuah sink dimana aku bley mencampakkan idea2 disitu. Mase skola dulu aku nye sink ialah logbook, diary, collection poems and stories and aku nye keje menampal2 kolaj yg kononnye artistic la. Banyakkan sink aku masa skolah dulu? Pklah skrang hanye husband sajalah sink aku most of the time. Hahaha~ kesian die. Kalo aku rajin, aku letak la dlm blog nie, yg merupakan sink aku jugak. See, biler aku x filter ape yg kuar dr otak aku, aku bley type satu perenggan sepanjang ini ngn freeflow nye. Which I loike. :)

Aku nye point ialah, blog nie pon cam aku nye logbook mase skolah dulu2 la. Kadang2 nak ngarut je pon.

Naturally, aku mmg ske mengarut. Hari nie nak ngarut dlm blog plak.

Aku nak list mende2 random yg takde kaitan antara satu sama lain and takde sbb pon aku nak letak kat blog nie, seresly random;

  1. After office hour td aku pg CIMB kat KLCC tuh nak deposit kan cash, mase tu la plak derang nak kutip duit dari mesin cash deposit tuh. Nanti aku pg mase office hour tak berhati mulia la plak kan. So aku tunggu je la kejap…
  2. Aku lunch kat wisma KFC ngn Pejol n Azami tp tak makan KFC pon. Instead makan ikan berlada, sayur kacang goreng n asam pedas. Nasi, minimal, still sticking to my diet.
  3. Toyol kt citer e-toyol.com tgh men game sambil baring2 in between kanak2. sengal.
  4. Td chat ngn Si Aay, evil twin aku. Teringat masa aku rumet ngn die kt UTP, ader satu malam tu kitorg ngumpat bout this girl yg kitorg tak ske sampai dah pkol 3 am, lampu dah tutup, mulut tak tutup2 lagi. Skali esok terponteng kelas sbb lambat bgn. Bukti yg mengumpat tu tak baik utk kesihatan.
  5. Kasut flat itam aku dah tak level lg heelsnye. Aku xde mood nak pakai kasut len right now, and i’m yet to fall in love with any black shoes yg on sale. Am looking for the perfect black pair tho.
  6. Pagi td bgn lambat 10 mins. Still nak siram pokok lagi (hello, kalau x mati la oke). Sampai tren station, die tunjuk yg tren akan sampai in 0 mins. Berlari terkedek2 and aku mmg dah bajet sempat catch nye la tren tu. Adrenalin rush yg tinggi, i loike. Tp waktu pagi kan, at next station aku dah doze off already.
  7. Hari nie cik eil present masa Safety Meeting. Die tulis note panjang, tp die cakap sket je. Ehe~ takpe cik eil, the journey of a thousand miles begins with a single step.
  8. Seperti hari2 keje yg len, hari nie aku lebey productive di waktu ptg.
  9. Toyol tgh minum air mirinda strawberry.

Dah la tuh. Cukup byk sudaa. Sebab ini ialah a random entry, gambar pun random la jugak.

IMG_0002 Caption utk gambar ini ialah “Curiosity Kills the Cat” atau in Malay “Jangan Jaga Tepi Kain Org”. Hoho~

7 comments:

  1. kalau tak fikir sangat apa yang kita tulis mmg kadang2 habis seperenggan kan?
    HOHO :D
    cerita toyol tu taleh blah~ HAR HAR.
    eh eh, siapa yang mengintai tu?
    abg faiz eh?

    ReplyDelete
  2. aper nih ?
    Mmg blog ko nih "sink" giler arhh .. hahah .. tapi seronok je bace ntah paper .. hahah ... tapi mmg aku tak paham ....

    ReplyDelete
  3. pergh..best gak entry merepek nh kann..tulih je apa nk tulis..takdo specific tajuk..pahtu gne numbering..baru tak serabut baca...hihi

    ko ske tgk citer etoyol ke eh..haha

    ReplyDelete
  4. naddie, tu bkn present la.. tu briefing jee.. huhuuu~~ x ckp nak present ponn.. heheheee.. (ketak lutut gua beb~~) susah nak overcome nervousness.. ciss pai (bak kate ko)

    ReplyDelete
  5. nuha: ya btol. otak ini kalo tak ditapis, mmg x abess2. hoho. and gambar itu modelnye ialah encik faiz, n gambar nie candid. hoho~

    ina: oohh, mengarut ialah tak perlu dipahami. hanyelah mengarut aje. kalau kau cube nak paham, payah woo~

    hafizd: mmg bess. kadang2 kalau nak melepaskan idea ngarut kat orang, orang tak sanggup nak dengar dah, so tulis aje la. aku mmg sgt ske citer e-toyol tu, tp dah abess la plak. ko layan ke?

    eil: aku dengar ko nye lutut ketak mase meeting tu. giler kuat bunyi nye.

    ReplyDelete
  6. sape lah plak sanggup jadi model langsir tuh :p kah kah kah

    ReplyDelete
  7. ohhh...x perlu sanggup pon...

    ReplyDelete

This is how i think but you might think otherwise, so let's share that thought!!
Thanks for sharing :)